zaterdag 10 oktober 2015

Kip kerrie prutje

Dit is zo'n gerechtje dat ik regelmatig maak. Lekker snel klaar en erg lekker.

Ingrediënten: 2 personen of 2 porties.

400 g kipfilet reepjes (ik gebruik de gemarineerde van de plus)
Hollandse wokgroente  (de kant en klare van de plus. Natuurlijk kun je ook andere groentes gebruiken)
165 ml kokosmelk
2,5 eetlepel kerriepoeder

Bereidingswijze:

Verwarm kokosolie in een wokpan. Bak daarin de kipfilet reepjes om en om bruin. Voeg de wokgroente toe en bak een minuut of 2 mee. Voeg de kokosmelk en kerriepoeder toe en roer dit goed door elkaar. Laat dit nog 10 minuten op laag vuur pruttelen.

Verdeel over 2 borden. Ik eet 1 deel altijd direct na bereiding en het andere deel gaat in de koelkast. Die neem ik de volgende dag mee als lunch. Koud is dit gerecht namelijk ook prima te eten.

Eet je partner niet koolhydraat arm dan kun je hier natuurlijk ook erg goed rijst bij serveren.

Wil je hem wat pittiger dan voeg je gewoon 2 theelepels sambal toe.

Aantal koolhydraten per persoon/portoe: 13.82 kh

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen