vrijdag 2 oktober 2015

Slagroom verjaardagstaart

25 September was ik jarig. Natuurlijk moet er dan getrakteerd worden. Ik maakte deze slagroomtaart. Natuurlijk met zo min mogelijk koolhydraten.






Benodigdheden:


  • Springvorm 20 cm
  • mixer
  • spuitzak



Ingrediënten cake:

  • 75 gram amandelmeel
  • 30 gram proteinepoeder smaak cookies & cream (Deze koop je hier: klik)
  • 3 eieren
  • 50 gram roomboter
  • 100 ml ongezoete slagroom
  • 2 theelepels bakpoeder
Let op. Dit is het recept voor 1 cake. Je gaat er 2 bakken.

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Smelt de roomboter in een pannetje. Dit is omdat hij dan beter mengt met de droge ingrediënten. Mix de eieren in een kom. Doe de gesmolten  roomboter daarbij en mix nog even. Doe daarna de rest van de ingrediënten in de kom en mix dit goed door elkaar.

Vet een springvorm van 20 cm goed in. Doe daar je beslag in en bak dit in 25 minuten goudbruin. Als je deze klaar hebt kun je hem af laten koelen en uit de springvorm halen. Bak nu nog zo'n cake.


Ingrediënten vulling en topping:


  • 300 ml ongezoete slagroom
  • 180 gr Mascarpone
  • 5 ml natrena vloeibaar

Klop de slagroom met 5 ml natrena stijf. Roer in een andere kom de mascarpone los. Zodra de slagroom stijf is en de mascarpone wat smeuïger kun je ze door elkaar kloppen. Dit doe je door de mascarpone tijdens het mixen bij de slagroom te doen. Zodra dit mengsel klaar is kun je een spuitzak vullen met dit mengsel.


Nu kun je de taart gaan maken. Leg 1 van de cakes op een bord. Spuit daar een laag van ongeveer 1,5 a 2 cm slagroommengsel op. Leg daar bovenop je tweede cake. Spuit ook daarop een laag van ongeveer 1 cm. Spuit ook aan de zijkant en maak dit vlak met een pannenlikker, mes of net wat je fijn vind. Maak dan nog 8 mooie toefjes zodat je kunt zien dat de taart in 8 stukken gesneden wordt. Je kunt de taart nog aankleden met seizoensfruit. (ik heb deze niet mee berekend in het aantal koolhydraten per punt) 

Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat Natrena niet zo gezond is. Ik gebruik het ook niet vaak. Maar met mijn verjaardag wilde ik graag een lekker zoete slagroomtaart en stevia vind ik gewoon niet lekker. 

Koolhydraten per punt (8 stukken uit deze taart): 3.8 KH



Geen opmerkingen:

Een reactie posten